Denna integritetspolicy förklarar vad vi gör med den information vi får om dig via vår Store-Tech Scandinavia AB-webbplats (https://www.store-tech.se) och mobilapplikation utvecklad av Store-Tech Scandinavia AB,
Vi rekommenderar att du läser detta uttalande noggrant.
I vår behandling följer vi kraven i lagstiftningen om skydd av personuppgifter. Det innebär bland annat att:
• Vi förklarar tydligt för vilka ändamål vi behandlar personuppgifter. Vi gör detta genom denna integritetspolicy.
• Vi strävar efter att begränsa vår insamling av personuppgifter till endast de personuppgifter som krävs för legitima ändamål.
• Vi begär först ditt uttryckliga samtycke för att behandla dina personuppgifter i fall som kräver ditt samtycke;
• Vi vidtar lämpliga säkerhetsåtgärder för att skydda dina personuppgifter och kräver även detta av de parter som behandlar personuppgifter för vår räkning.
• Vi respekterar din rätt att få tillgång till dina personuppgifter eller att få dem korrigerade eller raderade på din begäran.
• Om du har några frågor eller vill veta exakt vilka uppgifter vi har om dig, vänligen kontakta oss via e-post: support@store-tech.se.
Ikraftträdandedatum: [5 november 2024]
1. Introduktion
Välkommen till Store-Tech Scandinavia ABs hemsida (https://www.store-tech.se) och mobilapplikationen utvecklad av Store-Tech Scandinavia AB. Denna integritetspolicy är utformad för att hjälpa dig förstå hur vi samlar in, använder och skyddar din personliga information i enlighet med globala dataskyddslagar inklusive men inte begränsat till Europeiska unionens allmänna dataskyddsförordning (GDPR), Kaliforniens konsumentskyddslag (CCPA) och andra relevanta dataskyddslagar. Genom att komma åt och använda vår plattform godkänner du villkoren i denna integritetspolicy.
2. Information vi samlar in
Vi samlar in personuppgifter som du frivilligt lämnar till oss när du registrerar dig på Tjänsterna, uttrycker ett intresse av att få information om oss eller våra produkter och Tjänster, när du deltar i aktiviteter på Tjänsterna eller på annat sätt när du kontaktar oss.
2.1. Information från Store-Tech Scandinavia AB Webbplats
När du använder webbplatsen Store-Tech Scandinavia AB kan vi samla in följande typer av information:
2.1.1. Geolokaliseringsinformation: Vi kan begära åtkomst eller tillåtelse att spåra platsbaserad information från din enhet, antingen kontinuerligt eller medan du använder vår webbplats , för att tillhandahålla vissa platsbaserade tjänster. Om du vill ändra vår åtkomst eller behörighet kan du göra det i din webbläsares inställningar.
2.1.2. Prenumeration på nyhetsbrev: Om du frivilligt prenumererar på vårt nyhetsbrev, samlar vi in din e-postadress för att skicka uppdateringar och kampanjer till dig.
2.1.3. Information som samlas in automatiskt: Viss information som din Internet Protocol (IP)-adress och/eller webbläsares och enhetsegenskaper samlas in automatiskt när du besöker våra tjänster.
Vi samlar automatiskt in viss information när du besöker, använder eller navigerar i Tjänsterna. Denna information avslöjar inte din specifika identitet (som ditt namn eller kontaktinformation) men kan inkludera enhets- och användningsinformation, såsom din IP-adress, webbläsare och enhetsegenskaper, operativsystem, språkinställningar, hänvisningsadresser, enhetsnamn, land, plats , information om hur och när du använder våra tjänster och annan teknisk information. Denna information behövs i första hand för att upprätthålla säkerheten och driften av våra tjänster och för våra interna analys- och rapporteringsändamål.
2.2. Information från Android och iOS Mobile App utvecklad av Store-Tech Scandinavia AB
När du använder Android- och iOS-mobilappen utvecklad av Store-Tech Scandinavia AB kan vi samla in följande typer av information:
2.2.1. Användarinformation: Vi kan komma att samla in ditt namn, din e-postadress och ditt personnummer när du loggar in hos Store-Tech Scandinavia AB.
2.2.2. Socialt kontoinloggning:
Vår plattform låter dig logga in med följande sociala mediekonton:
• Facebook
• Google
• Apple
När du väljer att logga in via ett socialt konto kommer du att omdirigeras till respektive plattforms autentiseringssystem. För att effektivisera registreringsprocessen kan vi samla in grundläggande information från din sociala medieprofil, såsom ditt namn, e-postadress och profilbild. Denna data används endast i syfte att skapa och underhålla ditt konto på vår plattform och förbättra din användarupplevelse. Vi har inte tillgång till dina sociala kontolösenord eller någon känslig information kopplad till dina sociala medieprofiler.
2.2.3. Bank-ID-inloggning:
Vår plattform låter dig logga in med Bank ID, ett säkert elektroniskt identifieringssystem som tillhandahålls av ett välrenommerat finansinstitut. När du väljer att logga in med Bank- ID kommer du att omdirigeras till bankens autentiseringssystem. För att underlätta inloggningsprocessen kan vi samla in grundläggande information från bankens autentiseringstjänst, såsom din unika identifierare. Denna data används enbart i syfte att skapa och underhålla ditt konto på vår plattform och förbättra din användarupplevelse. Vi har inte tillgång till dina bank-id-uppgifter, personliga identifieringsnummer (PIN-koder) eller någon känslig information relaterad till ditt bankkonto.
2.2.4. Hantering av betalningsinformation: När du gör en betalning på vår plattform kommer du att omdirigeras till den säkra betalningsgatewayens system. Du kan vara säker på att vi inte samlar in, lagrar eller delar någon av din känsliga betalningsinformation, såsom kreditkortsnummer, bankkontouppgifter eller lösenord. Hela betalningsprocessen hanteras av Third Party Payment Gateway, som följer de strängaste säkerhetsstandarderna och krypteringsprotokollen. Vi rekommenderar att du granskar deras sekretessmeddelande för att förstå hur de samlar in, använder och delar din personliga information och hur du kan ställa in dina sekretessinställningar på deras webbplatser och appar.
2.2.5. Geolokaliseringsinformation: Vi kan begära åtkomst eller tillåtelse att spåra platsbaserad information från din mobila enhet, antingen kontinuerligt eller medan du använder våra mobilapplikationer, för att tillhandahålla vissa platsbaserade tjänster. Om du vill ändra vår åtkomst eller behörighet kan du göra det i enhetens inställningar.
2.2.6. Mobilenhetsåtkomst: Vi kan begära åtkomst eller tillåtelse till vissa funktioner från din mobila enhet, inklusive din mobila enhets Bluetooth , kamera och andra funktioner.
2.2.7. Push-meddelanden: Vi kan begära att skicka push-meddelanden till dig om ditt konto eller vissa funktioner i applikationen/apparna.
2.2.8. Butiksinformation: Vi samlar in data om butikerna du besöker, navigerar till och interagerar med i appen.
2.2.9. Erbjudanden och köphistorik: Information relaterad till erbjudanden och din köphistorik kan samlas in för att anpassa din upplevelse.
2.2.10. Åldersverifiering: För 18+ produktköp via varuautomaten använder vi videostreaming för att verifiera din ålder med ditt uttryckliga samtycke.
2.2.11. Ring butikssupport: Vi samlar in data när du initierar samtal till butikssupport för hjälp.
2.2.12. Information som samlas in automatiskt: Viss information som din Internet Protocol (IP)-adress och enhetsegenskaper samlas in automatiskt när du besöker våra tjänster.
Vi samlar automatiskt in viss information när du besöker, använder eller navigerar i Tjänsterna. Denna information avslöjar inte din specifika identitet (som ditt namn eller kontaktinformation) men kan inkludera enhets- och användningsinformation, såsom din IP-adress och enhetsegenskaper, operativsystem, språkinställningar, hänvisningsadresser, enhetsnamn, land, plats, information om hur och när du använder våra tjänster och annan teknisk information. Denna information behövs i första hand för att upprätthålla säkerheten och driften av våra tjänster och för våra interna analys- och rapporteringsändamål.
3. Bearbetning av information
Vi behandlar din information för att tillhandahålla, förbättra och administrera våra tjänster, kommunicera med dig, för säkerhet och förebyggande av bedrägerier och för att följa lagen. Vi kan också behandla din information för andra ändamål med ditt samtycke, inklusive:
3.1. För att underlätta kontoskapande och autentisering och på annat sätt hantera användarkonton. Vi kan komma att behandla din information så att du kan skapa och logga in på ditt konto, samt hålla ditt konto i fungerande skick.
3.2. För att bearbeta och fullfölja ditt köp. Vi kan komma att behandla din information för att fullgöra dina köp gjorda via Tjänsterna.
3.3. För att rädda eller skydda en individs vitala intresse. Vi kan behandla din information när det är nödvändigt för att rädda eller skydda en individs vitala intresse, till exempel för att förhindra skada.
3.4. För att tillhandahålla och förbättra plattformens tjänster och funktioner.
3.5. För att anpassa din upplevelse på plattformen.
3.6. För att kommunicera med dig angående våra tjänster, kampanjer och uppdateringar.
3.7. Att utföra åldersverifiering för produktköp över 18 år med ditt uttryckliga samtycke.
3.8. För att svara på dina förfrågningar och ge kundsupport.
4. Rättslig grund för behandling
Vi behandlar endast dina personuppgifter när vi anser att det är nödvändigt och vi har ett giltigt rättsligt skäl (dvs. laglig grund) för att göra det enligt tillämplig lag, som med ditt samtycke, för att följa lagar, för att förse dig med tjänster för att ingå eller uppfylla våra avtalsenliga skyldigheter, för att skydda dina rättigheter eller för att uppfylla våra legitima affärsintressen.
4.1. Om du befinner dig i EU eller Storbritannien gäller detta avsnitt för dig.
Den allmänna dataskyddsförordningen (GDPR) och Storbritanniens GDPR kräver att vi förklarar de giltiga rättsliga grunderna vi förlitar oss på för att behandla dina personuppgifter. Som sådan kan vi förlita oss på följande rättsliga grunder för att behandla dina personuppgifter:
4.1.1. Samtycke: Vi kan komma att behandla din information om du har gett oss tillåtelse (dvs. samtycke) att använda din personliga information för ett specifikt ändamål. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke. Läs mer om att återkalla ditt samtycke.
4.1.2. Avtalsmässig nödvändighet: Vi kan komma att behandla dina personuppgifter när vi anser att det är nödvändigt för att uppfylla våra avtalsenliga förpliktelser gentemot dig, inklusive tillhandahållande av våra tjänster eller på din begäran innan vi ingår ett avtal med dig.
4.1.3. Berättigade intressen: Vi kan komma att behandla din information där vi anser att det är nödvändigt för att uppfylla våra rättsliga skyldigheter, såsom att samarbeta med ett brottsbekämpande organ eller tillsynsmyndighet, utöva eller försvara våra juridiska rättigheter eller avslöja din information som bevis i rättstvister i som vi är involverade i.
4.1.4. Efterlevnad: Vi kan komma att behandla din information för att uppfylla juridiska skyldigheter, såsom krav på registrering.
4.2. Om du befinner dig i Kanada gäller detta avsnitt för dig.
Vi kan komma att behandla din information om du har gett oss ett specifikt tillstånd (dvs. uttryckligt samtycke) att använda din personliga information för ett specifikt ändamål, eller i situationer där ditt tillstånd kan härledas (dvs. underförstått samtycke). Du kan när som helst återkalla ditt samtycke.
I vissa undantagsfall kan vi enligt gällande lag ha rätt att behandla din information utan ditt samtycke, inklusive till exempel:
4.2.1. Om insamlingen uppenbart ligger i en individs intresse och samtycke inte kan erhållas i tid.
4.2.2. För utredningar och upptäckt och förebyggande av bedrägerier.
4.2.3. För affärstransaktioner förutsatt att vissa villkor är uppfyllda.
4.2.4. Om det finns i ett vittnesuttalande och insamlingen är nödvändig för att bedöma, behandla eller reglera ett försäkringskrav.
4.2.5. För att identifiera skadade, sjuka eller avlidna personer och kommunicera med anhöriga.
4.2.6. Om vi har rimliga skäl att tro att en individ har blivit, är eller kan bli utsatt för ekonomiskt övergrepp.
4.2.7. Om det är rimligt att förvänta sig att insamling och användning med samtycke skulle äventyra tillgängligheten eller riktigheten av informationen och insamlingen är rimlig för ändamål som är relaterade till att utreda ett avtalsbrott eller en överträdelse av lagarna i Kanada eller en provins.
4.2.8. Om avslöjande krävs för att följa en stämning, order, domstolsbeslut eller domstolens regler om framställning av handlingar.
4.2.9. Om den har producerats av en individ i samband med sin anställning, verksamhet eller yrke och insamlingen är förenlig med de syften för vilka informationen producerades.
4.2.10. Om samlingen enbart är för journalistiska, konstnärliga eller litterära ändamål.
4.2.11. Om informationen är allmänt tillgänglig och anges i föreskrifterna.
5. Dela information
Vi kan dela information i specifika situationer som beskrivs i detta avsnitt och/eller med följande:
5.1. Butiksägare: För att underlätta kommunikationen mellan användare och butiksägare.
5.2. Tredjepartstjänsteleverantörer: För att hjälpa oss att tillhandahålla plattformens tjänster
5.2.1. Hantering av betalningsinformation: När du gör en betalning på vår plattform kommer du att omdirigeras till den säkra betalningsgatewayens system. Du kan vara säker på att vi inte samlar in, lagrar eller delar någon av din känsliga betalningsinformation, såsom kreditkortsnummer, bankkontouppgifter eller lösenord. Hela betalningsprocessen hanteras av Third Party Payment Gateway, som följer de strängaste säkerhetsstandarderna och krypteringsprotokollen. Vi rekommenderar att du granskar deras sekretessmeddelande för att förstå hur de samlar in, använder och delar din personliga information och hur du kan ställa in dina sekretessinställningar på deras webbplatser och appar.
5.2.2. Socialt kontoinloggning :
Vår plattform låter dig logga in med följande sociala mediekonton:
• Facebook
• Google
• Apple
När du väljer att logga in via ett socialt konto kommer du att omdirigeras till respektive plattforms autentiseringssystem. Vi har inte tillgång till dina sociala kontolösenord eller någon känslig information kopplad till dina sociala medieprofiler. Vi rekommenderar att du granskar deras sekretessmeddelande för att förstå hur de samlar in, använder och delar din personliga information och hur du kan ställa in dina sekretessinställningar på deras webbplatser och appar.
5.2.3. Bank ID-inloggning: Vår plattform låter dig logga in med Bank ID, ett säkert elektroniskt identifieringssystem som tillhandahålls av en välrenommerad finansiell institution. När du väljer att logga in med Bank- ID kommer du att omdirigeras till bankens autentiseringssystem. Vi har inte tillgång till dina bank-id-uppgifter, personliga identifieringsnummer (PIN-koder) eller någon känslig information relaterad till ditt bankkonto. Vi rekommenderar att du granskar deras sekretessmeddelande för att förstå hur de samlar in, använder och delar din personliga information och hur du kan ställa in dina sekretessinställningar på deras webbplatser och appar.
5.2.4. Google Maps Platform API:er: Vår plattform innehåller Google Maps för en sömlös och effektiv navigeringsupplevelse. Vi kan samla in din geolokaliseringsinformation med ditt uttryckliga samtycke för att visa butiker nära din plats på Google Maps. Om du vill ändra vår åtkomst eller behörighet kan du göra det i din webbläsares inställningar. Vi rekommenderar att du granskar deras sekretessmeddelande för att förstå hur de samlar in, använder och delar din personliga information och hur du kan ställa in dina sekretessinställningar på deras webbplatser och appar.
5.3. Juridiska krav: Om det krävs enligt lag eller som svar på en juridisk process.
5.4. Företagsöverföringar: Vi kan komma att dela eller överföra din information i samband med, eller under förhandlingar om, fusion, försäljning av företagstillgångar, finansiering eller förvärv av hela eller delar av vår verksamhet till ett annat företag.
När vi delar personlig information med tredje part kommer vi att se till att lämpliga skyddsåtgärder finns på plats för att skydda dina uppgifter.
6. Cookies
Vi kan använda cookies och liknande spårningstekniker (som webbsignaler och pixlar) för att komma åt eller lagra information. Kolla vår Cookiepolicy för specifik information om hur vi använder sådan teknik och hur du kan vägra vissa cookies.
7. Social inloggning
Om du väljer att registrera eller logga in på våra tjänster med ett socialt mediekonto kan vi ha tillgång till viss information om dig.
Vår plattform låter dig logga in med följande sociala mediekonton:
• Facebook
• Google
• Apple
Där du väljer att göra detta kommer vi att få viss profilinformation om dig från din leverantör av sociala medier. Profilinformationen vi får kan variera beroende på vilken leverantör av sociala medier som berörs, men kommer ofta att innehålla ditt namn, e-postadress, vänlista och profilbild, samt annan information du väljer att offentliggöra på en sådan social medieplattform.
Vi kommer att använda informationen vi får endast för de syften som beskrivs i detta integritetsmeddelande eller som på annat sätt görs tydliga för dig på relevanta tjänster. Observera att vi inte kontrollerar, och är inte ansvariga för, annan användning av din personliga information av din tredjepartsleverantör av sociala medier. Vi rekommenderar att du granskar deras sekretessmeddelande för att förstå hur de samlar in, använder och delar din personliga information och hur du kan ställa in dina sekretessinställningar på deras webbplatser och appar.
8. Databegäran
Baserat på gällande lagar i ditt land kan du ha rätt att begära tillgång till den personliga information vi samlar in från dig, ändra den informationen eller radera den. För att begära att få granska, uppdatera eller radera dina personuppgifter, kontakta oss via e-post: support@store-tech.se.
9. Dataöverföringar
Som en del av vår verksamhet kan vi komma att överföra dina personuppgifter till andra länder. När vi överför dina uppgifter till länder utanför Europeiska ekonomiska samarbetsområdet (EES), kommer vi att säkerställa att lämpliga skyddsåtgärder finns på plats för att skydda dina uppgifter, inklusive användning av standardavtalsklausuler eller att förlita oss på mottagarens Privacy Shield-certifiering (om tillämpligt).
10. Användarrättigheter
I vissa regioner (som EES, Storbritannien och Kanada) har du vissa rättigheter enligt tillämpliga dataskyddslagar. Dessa kan inkludera:
10.1. Rätt till tillgång: Du har rätt att få tillgång till den personliga information vi har om dig och få en kopia av den.
10.2. Rätt till rättelse: Du har rätt att begära rättelse av felaktiga eller ofullständiga personuppgifter.
10.3. Rätt till radering: Du har rätt att begära radering av din personliga information under vissa omständigheter.
10.4. Rätt till begränsning av behandling: Du har rätt att begära begränsning av behandlingen av dina personuppgifter under vissa omständigheter.
10.5. Rätt till dataportabilitet: Du har rätt att få din personliga information i ett strukturerat, allmänt använt och maskinläsbart format och har rätt att överföra den till en annan personuppgiftsansvarig.
10.6. Rätt att invända: Du har rätt att invända mot behandlingen av dina personuppgifter under vissa omständigheter.
För att utöva någon av dessa rättigheter, vänligen kontakta oss via e-post: support@store-tech.se. Vi kommer att svara på din förfrågan inom en månad efter att vi mottagit den, såvida inte begäran är särskilt komplex eller vi tar emot flera förfrågningar, i vilket fall vi kan förlänga denna period med ytterligare två månader.
Vi kommer att överväga och agera på varje begäran i enlighet med tillämpliga dataskyddslagar.
Om du befinner dig i EES eller Storbritannien och du anser att vi olagligt behandlar dina personuppgifter, har du också rätt att klaga till din medlemsstats dataskyddsmyndighet eller brittiska dataskyddsmyndighet.
Om du befinner dig i Schweiz kan du kontakta Federal Data Protection and Information Commissioner.
10.7. Återkalla ditt samtycke: Om vi förlitar oss på ditt samtycke för att behandla dina personuppgifter, vilket kan vara uttryckligt och/eller underförstått samtycke beroende på tillämplig lag, har du rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Du kan när som helst återkalla ditt samtycke genom att kontakta oss via e-post: support@store-tech.se.
Observera dock att detta inte kommer att påverka lagenligheten av behandlingen innan den dras tillbaka och inte heller, när tillämplig lag tillåter det, kommer det att påverka behandlingen av din personliga information som utförs med stöd av andra lagliga behandlingsgrunder än samtycke.
10.8. Välja bort marknadsförings- och reklamkommunikation: Du kan när som helst avregistrera dig från vår marknadsförings- och kampanjkommunikation genom att klicka på avregistreringslänken i de mejl som vi skickar, eller genom att kontakta oss via e-post: support@store-tech.se. Du kommer då att tas bort från marknadsföringslistorna. Vi kan dock fortfarande kommunicera med dig för att skicka tjänsterelaterade meddelanden till dig som är nödvändiga för administration och användning av ditt konto, för att svara på serviceförfrågningar eller för andra icke-marknadsföringsändamål.
10.9. Kontoinformation
Om du när som helst vill granska eller ändra informationen på ditt konto eller avsluta ditt konto kan du begära oss via e-post: support@store-tech.se.
På din begäran om att avsluta ditt konto kommer vi att inaktivera eller ta bort ditt konto och information från våra aktiva databaser. Vi kan dock behålla viss information i våra filer för att förhindra bedrägeri, felsöka problem, hjälpa till med utredningar, upprätthålla våra juridiska villkor och/eller följa tillämpliga lagkrav.
10.10. Cookies och liknande teknik: De flesta webbläsare är inställda på att acceptera cookies som standard. Om du föredrar det kan du vanligtvis välja att ställa in din webbläsare på att ta bort cookies och att avvisa cookies. Om du väljer att ta bort cookies eller avvisa cookies kan detta påverka vissa funktioner eller tjänster i våra tjänster. Se vår cookiepolicy för specifik information om hur vi använder sådan teknik och hur du kan vägra vissa cookies.
11. Kontroller för Do-Not-Track-funktioner
De flesta webbläsare och vissa mobila operativsystem och mobilapplikationer inkluderar en Do-Not-Track (”DNT ”) funktion eller inställning som du kan aktivera för att signalera att du inte vill ha data om dina surfaktiviteter online övervakad och insamlad. I detta skede har ingen enhetlig teknikstandard för att känna igen och implementera DNT-signaler slutförts. Som sådan svarar vi för närvarande inte på DNT-webbläsarsignaler eller någon annan mekanism som automatiskt kommunicerar ditt val att inte spåras online. Om en standard för onlinespårning antas som vi måste följa i framtiden kommer vi att informera dig om denna praxis i en reviderad version av detta sekretessmeddelande.
- Integritetsrättigheter för invånare i USA
Om du är bosatt i Kalifornien, Colorado, Virginia eller Connecticut ges du specifika rättigheter avseende tillgång till din personliga information.
Vilka kategorier av personlig information samlar vi in?
Vi har samlat in följande kategorier av personlig information under de senaste tolv (12) månaderna:
Kategori | exempel |
---|---|
A. Identifierare | Kontaktuppgifter, såsom riktiga namn, alias, postadress, telefon- eller mobilkontaktnummer, unik personlig identifierare, onlineidentifierare, Internetprotokolladress, e-postadress och kontonamn |
B. Skyddade klassificeringsegenskaper enligt statlig eller federal lag | Kön och födelsedatum |
C. Kommersiell information | Transaktionsinformation, köphistorik, finansiella detaljer och betalningsinformation |
D. Biometrisk information | Fingeravtryck och röstavtryck |
E.Internet eller annan liknande nätverksaktivitet | Webbhistorik, sökhistorik, onlinebeteende, intressedata och interaktioner med våra och andra webbplatser, applikationer, system och annonser |
F. Geolokaliseringsdata | Enhetens plats |
G. Ljudinformation, elektronisk, visuell, termisk, lukt- eller liknande information | Bilder och ljud-, video- eller samtalsinspelningar skapade i samband med vår affärsverksamhet |
H. Yrkes- eller anställningsrelaterad information | Företagskontaktuppgifter för att ge dig våra tjänster på företagsnivå eller jobbtitel, arbetshistorik och yrkeskvalifikationer om du ansöker om ett jobb hos oss |
I. Utbildningsinformation | Studentregister och kataloginformation |
J. Slutsatser från insamlad personlig information | Slutsatser dragna från någon av de insamlade personliga uppgifterna som anges ovan för att skapa en profil eller sammanfattning om till exempel en individs preferenser och egenskaper |
K. Känslig personlig information | Kontoinloggningsinformation, betal- eller kreditkortsnummer och personnummer |
L. Personlig information enligt definitionen i California Customer Records-stadgan | Namn, kontaktuppgifter, utbildning, anställning, anställningshistorik och ekonomisk information |
Vi kommer att använda och behålla den insamlade personliga informationen efter behov för att tillhandahålla tjänsterna eller för:1. Identifierare – Så länge användaren har ett konto hos oss
2. Kommersiell information – Så länge användaren har ett konto hos oss
3. Geolokaliseringsdata – Så länge användaren har ett konto hos oss
4. Känslig personlig information – Så länge användaren har ett konto hos oss
5. Personlig information enligt definitionen i California Customer Records-statyn – så länge som användaren har ett konto hos oss
Känslig information kan användas eller lämnas ut till en tjänsteleverantör eller entreprenör för ytterligare, specificerade ändamål. Du har rätt att begränsa användningen eller avslöjandet av dina känsliga personuppgifter.
Vi kan också samla in annan personlig information utanför dessa kategorier genom tillfällen där du interagerar med oss personligen, online eller via telefon eller post i samband med:
• Få hjälp via våra kundsupportkanaler
• Deltagande i kundundersökningar eller tävlingar
• Underlättande av leveransen av våra tjänster och att svara på dina förfrågningar.
Läs om hur vi använder din personliga information i avsnittet ” Bearbetning av information”
Mer information om vår praxis för datainsamling och delning finns i denna integritetspolicy.
Kommer din information att delas med någon annan?
Vi kan komma att avslöja din personliga information med våra tjänsteleverantörer i enlighet med ett skriftligt avtal mellan oss och varje tjänsteleverantör. Läs mer om vem vi lämnar ut personlig information till i avsnittet ” Dela information”
Vi kan komma att använda dina personuppgifter för våra egna affärsändamål, såsom för att genomföra intern forskning för teknisk utveckling och demonstration. Detta anses inte vara att ”sälja ” dina personuppgifter.
Vi har inte avslöjat, sålt eller delat någon personlig information till tredje part i ett affärs- eller kommersiellt syfte under de senaste tolv (12) månaderna. Vi kommer inte att sälja eller dela personlig information i framtiden som tillhör webbplatsbesökare, användare och andra konsumenter.
12.1. Invånare i Kalifornien
California Civil Code Section 1798.83, även känd som ”Shine The Light”-lagen, tillåter våra användare som är bosatta i Kalifornien att begära och erhålla från oss, en gång om året och kostnadsfritt, information om kategorier av personlig information (om någon) vi avslöjats för tredje part för direktmarknadsföringsändamål och namn och adresser till alla tredje parter som vi delat personlig information med under det närmast föregående kalenderåret. Om du är bosatt i Kalifornien och vill göra en sådan begäran, vänligen skicka din begäran skriftligen till oss med hjälp av kontaktinformationen nedan.
Om du är under 18 år, bor i Kalifornien och har ett registrerat konto hos Tjänsterna har du rätt att begära borttagning av oönskad data som du publicerar offentligt på Tjänsterna. För att begära borttagning av sådan data, vänligen kontakta oss med hjälp av kontaktinformationen nedan och inkludera e-postadressen som är kopplad till ditt konto och ett uttalande om att du bor i Kalifornien. Vi kommer att se till att data inte visas offentligt på tjänsterna, men tänk på att data kanske inte tas bort helt eller helt från alla våra system (t.ex. säkerhetskopior, etc.).
CCPA-sekretessmeddelande
Detta avsnitt gäller endast för invånare i Kalifornien. Enligt California Consumer Privacy Act (CCPA) har du rättigheterna nedan.
California Code of Regulations definierar en ”resident ” som:
1. Varje individ som befinner sig i delstaten Kalifornien för annat än ett tillfälligt eller tillfälligt syfte och
2. Varje individ som har hemvist i delstaten Kalifornien som befinner sig utanför delstaten Kalifornien för ett tillfälligt eller övergående ändamål
Alla andra individer definieras som ”icke -bosatta”.
Om denna definition av ”bosatt ” gäller dig måste vi följa vissa rättigheter och skyldigheter avseende dina personuppgifter.
Dina rättigheter med avseende på dina personuppgifter
12.1.1. Rätt att begära radering av uppgifterna — Begäran om radering
Du kan begära radering av dina personuppgifter. Om du ber oss att radera din personliga information kommer vi att respektera din begäran och radera din personliga information, med förbehåll för vissa undantag enligt lag, såsom (men inte begränsat till) utövandet av en annan konsument av hans eller hennes yttrandefrihet , våra efterlevnadskrav som är ett resultat av en rättslig skyldighet, eller all behandling som kan krävas för att skydda mot olaglig verksamhet.
12.1.2. Rätt att bli informerad — Begäran om att få veta
Beroende på omständigheterna har du rätt att veta:
• Huruvida vi samlar in och använder dina personuppgifter.
• De kategorier av personlig information som vi samlar in.
• För vilka ändamål den insamlade personinformationen används.
• Huruvida vi säljer eller delar personlig information till tredje part.
• De kategorier av personlig information som vi sålt, delat eller avslöjat för affärsändamål.
• De kategorier av tredje parter till vilka personuppgifterna såldes, delades eller avslöjades för affärsändamål.
• Det affärsmässiga eller kommersiella syftet med att samla in, sälja eller dela personlig information.
• De specifika delar av personlig information som vi samlat in om dig.
I enlighet med tillämplig lag är vi inte skyldiga att tillhandahålla eller radera konsumentinformation som avidentifieras som svar på en konsumentförfrågan eller att omidentifiera individuella uppgifter för att verifiera en konsumentförfrågan.
12.1.3. Rätt till icke-diskriminering för utövandet av en konsuments integritetsrättigheter
Vi kommer inte att diskriminera dig om du utövar dina integritetsrättigheter.
12.1.4. Rätt att begränsa användning och avslöjande av känslig personlig information
Om företaget samlar in något av följande:
• Socialförsäkringsuppgifter, körkort, statliga ID-kort, passnummer
• Kontoinloggningsinformation
• Kreditkortsnummer, finansiell kontoinformation eller autentiseringsuppgifter som tillåter åtkomst till sådana konton
• Exakt geolokalisering
• Ras eller etniskt ursprung, religiös eller filosofisk övertygelse, medlemskap i fackföreningar
• Innehållet i e-post och text, såvida inte företaget är den avsedda mottagaren av kommunikationen
• Genetiska data, biometriska data och hälsodata
• Uppgifter om sexuell läggning och sexliv
Du har rätt att anvisa företaget att begränsa dess användning av din känsliga personliga information till den användning som är nödvändig för att utföra tjänsterna.
När ett företag väl tar emot din förfrågan får de inte längre använda eller avslöja din känsliga personliga information för något annat ändamål om du inte ger ditt samtycke till användning eller avslöjande av känslig personlig information för ytterligare ändamål.
Observera att känslig personlig information som samlas in eller behandlas utan syftet att härleda egenskaper om en konsument inte omfattas av denna rättighet, liksom den allmänt tillgängliga informationen.
För att utöva din rätt att begränsa användning och utlämnande av känsliga personuppgifter, Kontakta oss via e-post: support@store-tech.se.
Verifieringsprocess
När vi tar emot din begäran måste vi verifiera din identitet för att fastställa att du är samma person som vi har informationen om i vårt system. Dessa verifieringsinsatser kräver att vi ber dig att tillhandahålla information så att vi kan matcha den med information som du tidigare har gett oss. Till exempel, beroende på vilken typ av begäran du skickar, kan vi be dig att tillhandahålla viss information så att vi kan matcha informationen du tillhandahåller med den information vi redan har i register, eller så kan vi kontakta dig via en kommunikationsmetod (t.ex. telefon eller e-post) som du tidigare har lämnat till oss. Vi kan också använda andra verifieringsmetoder efter omständigheterna.
Vi kommer endast att använda personlig information som tillhandahålls i din begäran för att verifiera din identitet eller behörighet att göra begäran. I den mån det är möjligt kommer vi att undvika att begära ytterligare information från dig i verifieringssyfte. Men om vi inte kan verifiera din identitet från den information som redan finns hos oss, kan vi begära att du tillhandahåller ytterligare information i syfte att verifiera din identitet och för säkerhets- eller bedrägeriförebyggande syften. Vi kommer att radera sådan ytterligare tillhandahållen information så snart vi avslutat verifieringen av dig.
12.1.5. Andra integritetsrättigheter
• Du kan invända mot behandlingen av dina personuppgifter.
• Du kan begära rättelse av dina personuppgifter om de är felaktiga eller inte längre relevanta, eller begära att få begränsa behandlingen av informationen.
• Du kan utse en auktoriserad agent för att göra en begäran enligt CCPA å dina vägnar. Vi kan avslå en begäran från en auktoriserad agent som inte lämnar in bevis på att de har giltigt auktoriserats att agera å dina vägnar i enlighet med CCPA.
• Du kan begära att välja bort framtida försäljning eller delning av din personliga information till tredje part. Efter att ha tagit emot en begäran om att inte välja bort, kommer vi att agera på begäran så snart som möjligt, men senast femton (15) dagar från det datum då begäran skickades.
För att utöva dessa rättigheter kan du kontakta oss via e-post: support@store-tech.se eller genom att hänvisa till kontaktuppgifterna längst ner i detta dokument. Om du har ett klagomål på hur vi hanterar dina uppgifter vill vi gärna höra från dig.
12.2. Colorado invånare
Detta avsnitt gäller endast för invånare i Colorado. Enligt Colorado Privacy Act (CPA) har du rättigheterna nedan. Dessa rättigheter är dock inte absoluta och i vissa fall kan vi avslå din begäran enligt lag.
12.2.1. Rätt att få information om huruvida vi behandlar dina personuppgifter eller inte
12.2.2. Rätt att få tillgång till dina personuppgifter
12.2.3. Rätt att korrigera felaktigheter i dina personuppgifter
12.2.4. Rätt att begära radering av dina personuppgifter
12.2.5. Rätt att få en kopia av de personuppgifter du tidigare delat med oss
12.2.6. Rätt att välja bort behandlingen av dina personuppgifter om de används för riktad reklam, försäljning av personuppgifter eller profilering för att främja beslut som ger rättsliga eller liknande betydande effekter (”profilering ”)
För att lämna in en begäran om att utöva dessa rättigheter som beskrivs ovan, kontakta oss via e-post: support@store-tech.se.
Om vi avböjer att vidta åtgärder angående din begäran och du vill överklaga vårt beslut, vänligen maila oss på support@store-tech.se . Inom fyrtiofem (45) dagar efter mottagandet av ett överklagande kommer vi att informera dig skriftligen om alla åtgärder som vidtagits eller inte vidtagits som svar på överklagandet, inklusive en skriftlig förklaring av skälen till besluten.
12.3. Invånare i Connecticut
Detta avsnitt gäller endast för invånare i Connecticut. Enligt Connecticut Data Privacy Act (CTDPA) har du rättigheterna nedan. Dessa rättigheter är dock inte absoluta och i vissa fall kan vi avslå din begäran enligt lag.
12.3.1. Rätt att få information om huruvida vi behandlar dina personuppgifter eller inte
12.3.2. Rätt att få tillgång till dina personuppgifter
12.3.3. Rätt att korrigera felaktigheter i dina personuppgifter
12.3.4. Rätt att begära radering av dina personuppgifter
12.3.5. Rätt att få en kopia av de personuppgifter du tidigare delat med os
12.3.6. Rätt att välja bort behandlingen av dina personuppgifter om de används för målinriktade
reklam, försäljning av personuppgifter eller profilering för att främja beslut som ger juridiska eller liknande betydande effekter (”profilering ”)
För att lämna in en begäran om att utöva dessa rättigheter som beskrivs ovan, kontakta oss via e-post: support@store-tech.se.
Om vi avböjer att vidta åtgärder angående din begäran och du vill överklaga vårt beslut, vänligen maila oss på support@store-tech.se. Inom sextio (60) dagar efter mottagandet av ett överklagande kommer vi att informera dig skriftligen om alla åtgärder som vidtagits eller inte vidtagits som svar på överklagandet, inklusive en skriftlig förklaring av skälen till besluten.
12.4. Virginia invånare
Enligt Virginia Consumer Data Protection Act (VCDPA):
”Konsument ” avser en fysisk person som är bosatt i Samväldet som endast agerar i en individ eller hushållssammanhang. Det omfattar inte en fysisk person som agerar i ett kommersiellt eller anställningssammanhang.
”Personuppgifter ” avser all information som är länkad eller rimligen länkbar till en identifierad eller identifierbar fysisk person. ”Personuppgifter ” omfattar inte avidentifierade uppgifter eller allmänt tillgänglig information.
”Försäljning av personuppgifter” avser utbyte av personuppgifter för ekonomiskt vederlag.
Om denna definition ”konsument ” gäller dig måste vi följa vissa rättigheter och skyldigheter avseende dina personuppgifter.
Dina rättigheter med avseende på dina personuppgifter:
12.4.1. Rätt att få information om huruvida vi behandlar dina personuppgifter eller inte
12.4.2. Rätt att få tillgång till dina personuppgifter
12.4.3. Rätt att korrigera felaktigheter i dina personuppgifter
12.4.4. Rätt att begära radering av dina personuppgifter
12.4.5. Rätt att få en kopia av de personuppgifter du tidigare delat med oss
12.4.6. Rätt att välja bort behandlingen av dina personuppgifter om de används för målinriktade
reklam, försäljning av personuppgifter eller profilering för att främja beslut som ger rättsliga eller liknande betydande effekter (”profilering ”)
Utöva dina rättigheter enligt Virginia VCDPA
Du kan kontakta oss via e-post: support@store-tech.se.
Om du använder ett auktoriserat ombud för att utöva dina rättigheter kan vi avslå en begäran om den auktoriserade ombudet inte skickar in bevis på att de har giltigt auktoriserats att agera å dina vägnar.
Verifieringsprocess
Vi kan begära att du tillhandahåller ytterligare information som rimligen är nödvändig för att verifiera dig och din konsuments begäran. Om du skickar in begäran via en auktoriserad agent kan vi behöva samla in ytterligare information för att verifiera din identitet innan vi behandlar din begäran.
När vi tar emot din förfrågan kommer vi att svara utan onödigt dröjsmål, men i alla fall inom fyrtiofem (45) dagar efter mottagandet. Svarstiden kan förlängas en gång med fyrtiofem (45) ytterligare dagar när det är rimligt nödvändigt. Vi kommer att informera dig om en sådan förlängning inom den första svarsperioden på 45 dagar, tillsammans med anledningen till förlängningen.
Rätt att överklaga
Om vi avböjer att vidta åtgärder angående din begäran kommer vi att informera dig om vårt beslut och skälen bakom det. Om du vill överklaga vårt beslut, vänligen maila oss på e-post: support@store-tech.se. Inom sextio (60) dagar efter mottagandet av ett överklagande kommer vi att informera dig skriftligen om alla åtgärder som vidtagits eller inte vidtagits som svar på överklagandet, inklusive en skriftlig förklaring av skälen till besluten. Om ditt överklagande avslås kan du kontakta riksåklagaren för att lämna in ett klagomål.
13. Datalagring
Vi behåller din information så länge det är nödvändigt för att uppfylla de syften som beskrivs i detta sekretessmeddelande om inte annat krävs enligt lag.
Vi kommer endast att behålla din personliga information så länge som det är nödvändigt för de syften som anges i detta sekretessmeddelande, såvida inte en längre lagringsperiod krävs eller tillåts enligt lag (såsom skatt, redovisning eller andra juridiska krav). Inget syfte med detta meddelande kommer att kräva att vi behåller din personliga information längre än den tidsperiod som användare har ett konto hos oss.
När vi inte har något pågående legitimt affärsbehov att behandla dina personuppgifter, kommer vi antingen att radera eller anonymisera sådan information, eller, om detta inte är möjligt (till exempel på grund av att din personliga information har lagrats i säkerhetskopior), kommer vi att säkert lagra din personliga information och isolera den från all vidare behandling tills radering är möjlig.
14. Säkerhet
Vi strävar efter att skydda din personliga information genom ett system av organisatoriska och tekniska säkerhetsåtgärder. Vi har implementerat lämpliga och rimliga tekniska och organisatoriska säkerhetsåtgärder utformade för att skydda säkerheten för all personlig information vi behandlar. Men trots våra skyddsåtgärder och ansträngningar för att säkra din information kan ingen elektronisk överföring över Internet eller informationslagringsteknik garanteras vara 100 % säker, så vi kan inte lova eller garantera att hackare, cyberbrottslingar eller andra obehöriga tredje parter inte kommer att kunna besegra vår säkerhet och felaktigt samla in, komma åt, stjäla eller ändra din information. Även om vi kommer att göra vårt bästa för att skydda din personliga information sker överföring av personlig information till och från våra tjänster på egen risk. Du bör endast få tillgång till tjänsterna i en säker miljö.
15. Ändringar av integritetspolicyn
Vi förbehåller oss rätten att uppdatera eller modifiera denna integritetspolicy när som helst. Alla ändringar träder i kraft omedelbart efter att den uppdaterade integritetspolicyn publicerats på plattformen. Vi uppmuntrar dig att läsa detta sekretessmeddelande ofta för att bli informerad om hur vi skyddar din information.
16. Kontakta oss
Om du har några frågor eller funderingar om denna integritetspolicy eller vår datapraxis, vänligen kontakta oss på:
Store-Tech Scandinavia AB
Truve Myran 1
53170 Lidköping
Sverige
Hemsida: https://www.store-tech.se
E-post: support@store-tech.se.
Telefonnummer: +46707770727